مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 12 تیر 1402 ساعت 08:422023-07-03اقتصادي

فارس من| توضیحات بانک مرکزی درباره اخذ کارمزد از تراکنش های خرید کارتی


در شیوه نامه جدید کارمزد، بانک پذیرنده 5 در 10 هزار مبلغ هر تراکنش را به عنوان کارمزد پرداخت می کند، پذیرنده یا فروشگاه برای تراکنش های زیر 600 هزار تومان مبلغ 120 تومان و برای مبالغ بالاتر، - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، برخی مخاطبان فارس در پویشی با عنوان اخذ کارمزد از تراکنش های خرید کارتی را لغو کنید خواستار پاسخگویی مسئولان مربوطه شدند.

مخاطبان در این پویش نوشته اند: در شرایط سخت اقتصادی که دولت باید حامی مشاغل خرد که عموما مردم از این صنف هستند به جای طرح های تشویقی برای کارآفرینی به ناگاه شاهد هستیم به بهانه بهبود زیرساخت طرح غیرمنطقی کارمزد تراکنش های خرید کارتی اعلام می شود؛ در این شرایط اقتصادی که عموما مشاغل خرد با سختی و مشقت می توانند اجرا بهای مغازه را پرداخت کنند این طرح چه لزومی دارد؟ این طرح موجب نارضایتی عامه مردم خواهد شد و به مرور اغلب کسبه دستگاه های کارتخوان را جمع آوری می کنند و صرفا با اسکناس خرید و فروش خواهند کرد که عوارضی را در پی خواهد داشت ما مردم ایران خواستار لغو سریع این مصوبه و جلوگیری از اجرای آن هستیم .

این پویش تاکنون 112 امضا گرفته است.

* نظام کارمزد بانکی طی 10 سال اخیر تغییری نکرده است در این باره خبرنگار فارس موضوع را از بانک مرکزی پیگیری کرد؛ طبق اعلام روابط عمومی بانک مر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فارس من| توضیحات بانک مرکزی درباره اخذ کارمزد از تراکنش های خرید کارتی

فارس من| توضیحات بانک مرکزی درباره اخذ کارمزد از تراکنش های خرید کارتی